Gardiner och tavlor

Nya dagar, nya saker....Idag har jag varit på Hemtex (ja, det var rea...) och köpt gardiner till köket och matrummet. Det blev vita med träd samt gröna.
Kvällen ägnade vi sedan, med stor hjälp av ett laserpass, åt att skruva upp gardinstänger och hänga upp tavlor. Det gjorde gott för hemtrevnaden.

Gardinerna vi köpte på IKEA får vänta lite eftersom vi saknar rätt såg att kapa stängerna med.

Även hatthyllan i tvättstugan har kommit upp under dagen samt att det inhandlats plintar till altanerna (det blir 2).

Som vanligt kommer bildbevisen här.


En något suddig bild på hatthyllan, det var inte lätt att hitta en som passade eftersom mediacentralen sitter mitt på väggen. En mediacentral som dessutom är för liten då det inte finns plats för alla modem, det är därför ett hänger utanför.


Mina älskade fårtavlor får såklart sin plats även i nya huset.  Vi har köpt en varje år och de följer en del händelser i våra liv. De finaste är den de blå och rosa längst ner, fårsmodell 2005 och fårmodell 2007.



De nya trädgardinerna med grönt bakom i matrummet. Vi fick även upp de fina svartvita tavlorna på barnen. Den nya fönsterlampan försvann bakom gardinerna.


I köket blev det bara träd


Kommentarer
Postat av: Maria

Åhh vilka fina gardiner =) vad kostade dom?

2008-06-03 @ 19:21:22
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Ett 2-pack med trädgardiner kostade 149 kr (ord. pris 299) och de gröna kostade 49 kr (99 kr)



Visst är de fina!

2008-06-04 @ 18:32:37
URL: http://peterokarin.blogg.se/
Postat av: Nybro

Jättekul att se erat fina hus! :) Kul att se ett som spegelvänt som vårat också är. Tycker att man mest ser rätvända. Vi har fått fatum och tid om besiktning så där tror jag att vi är lugna. Men vi får ringa och tjata på att målarna kommer dit. Blir det bara tapetserat så kan vi ju flytta in. De mindre andra jobben kan ju göras när vi bor där... Suck. Lite nervös är man allt... Jag håller span på din blogg, det är jättekul att se! :) Samlar alla Nybro-byggare bland länkarna på min blogg. :)

2008-06-06 @ 15:48:25
URL: http://nybro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0